Орієнтовний обсяг
письмового твору, складеного учнем
Клас
|
Кількість сторінок
|
5-й
|
0,5–1,0
|
6-й
|
1,0–1,5
|
7-й
|
1,5–2,0
|
8-й
|
2,0–2,5
|
9-й
|
2,5–3,0
|
Орієнтовний обсяг
письмового твору
(рівень стандарту,
академічний рівень)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,0–3,5
|
Орієнтовний обсяг
письмового твору
(філологічний напрям:
профіль – українська філологія)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,5–4,5
|
Вимоги до
оцінювання навчальних досягнень учнів із зарубіжної літератури
Рівні
навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Оцінювання
навчальних досягнень учнів
|
Початковий
|
1
|
Учні відтворюють матеріал
на елементарному рівні, називаючи окремий літературний факт або явище.
|
|
2
|
Учні
розуміють навчальний матеріал на елементарному рівні його засвоєння,
відтворюють якийсь фрагмент окремим реченням.
|
|
3
|
Учні
сприймають навчальний матеріал, дають відповідь у формі зв’язного
висловлювання (з допомогою вчителя).
|
Середній
|
4
|
Учні
володіють літературним матеріалом на початковому рівні його засвоєння,
відтворюють незначну його частину, дають визначення літературного явища без
посилання на текст.
|
|
5
|
Учні
володіють матеріалом та окремими навичками аналізу літературного твору, з
допомогою вчителя відтворюють
матеріал і наводить приклади з тексту.
|
|
6
|
Учні
володіють матеріалом, відтворюють значну його частину, з допомогою вчителя
знаходять потрібні приклади у тексті літературного твору.
|
Достатній
|
7
|
Учні
володіють матеріалом і навичками аналізу лiтературного твору за поданим
учителем зразком, наводять окремі власні приклади на підтвердження певних
суджень.
|
|
8
|
Учні
володіють матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні
цілісно-комплексного уявлення про певне літературне явище, під керівництвом
учителя виправляють допущені помилки й добирають аргументи на підтвердження
висловленого судження або висновку.
|
|
9
|
Учні
володіють матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу художнього твору, систематизують
та узагальнюють набуті знання, самостійно виправляють допущені помилки,
добирають переконливі аргументи на підтвердження власного судження.
|
Високий
|
10
|
Учні
володіють матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу літературного
твору, виявляють початкові творчі здібності, самостійно оцінюють окремі нові літературні
явища, знаходять і виправляють допущені помилки, працюють з різними
джерелами інформації, систематизують та творчо використовують дібраний
матеріал.
|
|
11
|
Учні на
високому рівні володіють матеріалом, вміннями і навичками аналізу художнього
твору, висловлюють свої думки, самостійно оцінюють різноманітні явища культурного
життя, виявляючи власну позицію щодо них.
|
|
12
|
Учні вільно
володіють матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору,
виявляють особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень
різноманітних навчальних завдань, до використання набутих знань та вмінь у
нестандартних ситуаціях, схильність до літературної творчості.
|
Вимоги до оцінювання
контрольних творів
Рівень
|
Бали
|
Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів
|
Грамотність
|
||
Припустима кількість
орфографічних і пунктуаційних помилок
|
Припустима
кількість лексичних, граматичних і стилістичних
помилок
|
||||
Початковий
|
1
|
Побудованому учнем (ученицею) тексту бракує зв’язності
й цілісності, урізноманітнення потребує лексичне та граматичне оформлення
роботи
|
15-16
і більше
|
9-10
|
|
2
|
Побудоване учнем (ученицею) висловлювання характеризується
фрагментарністю, думки викладаються на елементарному рівні; потребує
збагачення й урізноманітнення лексика і граматична будова мовлення
|
13-14
|
|||
3
|
Учневі (учениці) слід працювати над виробленням умінь
послідовніше й чіткіше викладати власні думки, дотримуватися змістової та
стилістичної єдності висловлювання, потребує збагачення та урізноманітнення
лексика й граматична будова висловлювання
|
11-12
|
|||
Середній
|
4
|
Висловлювання учня (учениці) за обсягом складає дещо
більше половини від норми і характеризується певною завершеністю, зв’язністю;
розкриття теми має бути повнішим, ґрунтовнішим і послідовнішим; чіткіше мають
розрізнюватися основна та другорядна інформація; потребує урізноманітнення
добір слів, більше має використовуватися авторська лексика
|
9-10
|
7-8
|
|
5
|
За обсягом робота учня (учениці) наближається до норми,
загалом є завершеною, тему значною мірою розкрито, проте вона потребує
глибшого висвітлення, має бути увиразнена основна думка, посилена єдність
стилю, мовне оформлення різноманітнішим
|
7-8
|
|||
6
|
За обсягом висловлювання учня (учениці) сягає норми,
його тема розкривається, виклад загалом зв’язний, але учневі ще слід
працювати над умінням самостійно формулювати судження, належно їх
аргументувати, точніше добирати слова й синтаксичні конструкції
|
5-6
|
|||
Достатній
|
7
|
Учень (учениця)
самостійно створює достатньо повний, зв’язний, з елементами самостійних
суджень текст, вдало добирає лексичні засоби, але ще має вдосконалювати
вміння чітко висвітлювати тему, послідовно її викладати, належно
аргументувати основну думку
|
4
|
5-6
|
|
8
|
Учень (учениця) самостійно будує достатньо повне, осмислене
висловлювання, загалом ґрунтовно висвітлює тему, добирає переконливі аргументи
на їх користь, проте ще має працювати над урізноманітненням словника,
граматичного та стилістичного оформлення роботи
|
3
|
|||
9
|
Учень (учениця) самостійно будує послідовний, повний, логічно викладений
текст; загалом розкриває тему, висловлює основну думку; вдало добирає
лексичні засоби, проте ще має працювати над умінням виразно висловлювати
власну позицію і належно її аргументувати
|
1+1
(негруба)
|
|||
Високий
|
10
|
Учень (учениця)
самостійно будує послідовний, повний текст, ураховує комунікативне завдання,
висловлює власну думку, певним чином аргументує різні погляди на проблему,
робота відзначається багатством словника, граматичною правильністю,
дотриманням стильової єдності й виразності тексту
|
1
|
3
|
|
11
|
Учень (учениця) самостійно будує послідовний, повний
текст, ураховує комунікативне завдання; аргументовано, чітко висловлює власну
думку, зіставляє її з думками інших, уміє пов’язати обговорюваний предмет із
власним життєвим досвідом, добирає переконливі докази для обґрунтування тієї
чи іншої позиції з огляду на необхідність розв’язувати певні життєві
проблеми; робота відзначається багатством словника, точністю слововживання,
стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю
|
1 (негруба)
|
2
|
||
12
|
Учень (учениця) самостійно створює яскраве, оригінальне
за думкою та оформленням висловлювання відповідно до мовленнєвої ситуації;
повно, вичерпно висвітлює тему; аналізує різні погляди на той самий предмет,
добирає переконливі аргументи на користь тієї чи іншої позиції, використовує
набуту з різних джерел інформацію для розв’язання певних життєвих проблем;
робота відзначається багатством слововживання, граматичною правильністю та
різноманітністю, стилістичною довершеністю
|
-
|
1
|